RODZINNE
SUVY
SPORTOWE
BMW X5 I zadebiutował w 1999 roku jako pierwszy samochód sportowo-użytkowy w historii marki BMW.
Samochód zyskał kod fabryczny E53, klasyfikując się w segmencie SUV-ów klasy wyższej. Premiera rynkowa pierwszej generacji BMW X5 miała miejsce w 1999 roku.
Historia X5 rozpoczyna się w 1994 r., kiedy pojawiły się pomysły na samochód sportowy BMW po przejęciu Land Rovera.
Przejęcie Rovera w 1994 roku okazało się bardzo korzystne dla BMW w rozwoju X5. Inżynierowie BMW mogli wykorzystać technologię Range Rovera i wykorzystać ją w rozwoju X5 - jednym z takich przykładów byłaby kontrola zjazdu z górki. Pod wieloma względami projekt X5 był pod wpływem brytyjskiego odpowiednika; na przykład X5 ma dwuczęściową klapę tylną prosto z Range Rovera. Wiele części i elektroniki zostało również pobranych bezpośrednio z serii 5[
X7 to największy SUV, jaki BMW przedstawiło w swojej historii. To całkowicie nowy model w gamie BMW. Nie ma bezpośredniego poprzednika. Plasuje się ono w segmencie F, w gronie najmasywniejszych i najbardziej luksusowych samochodów sportowo-użytkowych jako konkurent m.in. Mercedesa GLS i Range Rovera. Samochód przedstawiono po raz pierwszy jesienią 2018 roku jako seryjna odmiana rok wcześniej przedstawionego prototypu. Charakterystycznym elementem BMW X7 jest kanciasta sylwetka i masywna, duża atrapa chłodnicy. Samochód, wzorem BMW serii 7, przyozdobiono też dużą ilością chromu[3].
Samochód pomieści na pokładzie od 5 do 7 osób. Dostępny jest też w wielu różnych konfiguracjach obejmujących personalizację wzorów tapicerek, materiałów wykończeniowych i podświetlenia wnętrza